رنگ های مد روز گذشته و حال
به طور کلی رنگ های کم رنگ سبز آبی و نارنجی که چندین دهه رنگ های برجسته و غالب روزگار خود بودند، اخیرا جای خود را به رنگ های درخشان و گرم و سایه های مشخص داده اند، رنگمایه های ملایم و متوسط جانشین رنگ های قرمز پر رنگ، زرد و تن های رنگ های جواهرات مانند یاقوت کبود و یاقوت ارغوانی شدنده اند. این رنگها اغلب در محصولات شیک، مانند لباس شب و پارچههای گران قیمت و لوازم منزل دیده می شوند. آنها نشانی از ثروت و تنوع فرهنگی را همراه دارند، رنگ های تیره و خاکستری مجلل در سالهای اخیر جای خود را به رنگ های متالیک گرم سوخته طلایی و مسی و رنگهای قرمز شرابی، قرمز قهوه ای و رنگ قرمز فلزات ذوب شده داده اند.
رنگ های مد روز گذشته و حال
رنگ های برجسته امروز و سالهای آینده رنگ های ضعیف صاف نیستند، بلکه تن ها و رنگمایه های ماژنتا ، فیروزه ای و طلایی می باشند. آنها در بعضی از کالاهای صنعتی و فضاهای داخلی و مد به کار میروند. اگر بگوییم رنگ های قرمز، سبز و آبی ها دارای غلظت زیاد و درخشنده و سایه های تیره قرمز شرابی و سبز تیره زرد رنگ و آبی فیروزه ای دریایی انتخاب های قوی برای آینده هستند، گزافه نیست و قابل پیشبینی خواهند بود.
قرمز در لباس لوازم اشرافی و تجملی و هیجان انگیز نشان میدهد که هم برای مردها و هم برای خانم ها خوشایند است. سبزهای پر رنگ براق به عنوان رنگ مهم اصلی در مد، قسمت های داخلی خصوصی و اماکن تجاری به کار خواهد رفت، رنگهای آبی تیره و قرمز سفالی رنگ های اصلی در رستوران ها و اماکن عمومی خواهند شد. زرد و نارنجی که با کنتراست سفید و درخشان یا کرم تاکید شود ایجاد احساس شکوه و جلال کرده و فضای داخلی را بهتر می نماید.
رنگ در صنعت
اتومبیل ها همچنان منعکس کننده رنگ های قوی آبی- سبز ، قرمز و متالیک های گرم خواهند بود که نشان دهنده تکامل رنگ و اقتصاد در حال پیشرفت است. وقتی اقتصاد ناپایدار یا در سرازیری است ، اتومبیل ها معمولاً با رنگی غیر قابل طبقه بندی مانند خاکستری و برنزی عرضه خواهند شد.
یک عامل دیگر در معادله انتخاب رنگ در محصولات شخصی حضور خانمها به عنوان خریداران اصلی می باشند. خانمها اکنون به اندازه آقایان اتومبیل می خرند. در این صورت رنگ های محافظه کارانه به گونهای تغییر میکند که شامل رنگ های گرم جاندار و فعال مانند فیروزه ای متالیک می شود که مدت هاست صنایع منتظر آن هستند. این روال همچنین در طرح های رنگ جانبی و مکمل داخلی اتومبیل هم انعکاس دارد.
یخچالها ، شوینده ها وخشک کننده ها، ظرفشویی ها و وسایل خانگی اصلی همچنان به رنگ سفید خالص یا سربی گرم می مانند. این بی رنگی به صورت روز افزون محبوبیت پیدا میکند چون هر روز تعداد بیشتری از خانم ها وقت کمتری را در خانه می گذرانند. به جای رنگ های کم رنگ ، سفید براق درخشنده به عنوان رنگ برجسته ، قالب و مهم در محیط های خانگی مورد استفاده خواهند گرفت.
دوره جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان
مدرسه معماری داخلی آرت کانر برگزارکننده دوره جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ می باشد. این موسسه تلاش دارد که جامعترین آموزش ها را به صورت کاربردی و مفید به دانشجویان خود بیاموزد که آنها بتوانند به راحتی در گروه های طراحی شرکت ها و تولیدی های مختلف استخدام و فعالیت کنند.
برگزاری دوره جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ
یکی از دوره هایی که علاوه بر جذابیت زیاد، امکان کار و استخدام در آن زیاد به چشم می خورد دوره جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ است.مدرسه معماری داخلی آرت کانر با برگزاری دوره جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ به افرادی که این دوره را به صورت کامل و موفق بگذرانند و نمونه کار نهایی قابل قبول به اساتید دوره ارائه دهند، پس از پایان دوره، مدرک معتبر از وزارت علوم ارائه می دهد تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.
سرفصل های دوره جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ
* آشنایی با انواع الگوهای کنتراست
* اصول ترکیب بندی رنگ ها
* ساختن انواع نوار تنالیته رنگی
* آشنایی با رنگ های مکمل
* ساختن الگوهای رنگی مختلف
گذراندن دوره جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ باعث می شود تا افراد علاقمند به این حوزه به اشراف و تسلط کافی در این زمینه دست یابند و انواع راه حل و تکنیک های رنگ شناسی را با توجه به کاربری هر فضا را بشناسند . مطالب مربوط به رنگ شناسی در این کلاس ها عمدتا مبتنی بر مبانی نظری می باشد .در این دوره ها تاکید بر آموزش تکنیکهای عملی رنگ شناسی برای سبک های مختلف معماری است. ما با برگزاری گارگاه های آموزشی حضوری یا آنلاین و محصولات آموزشی به شما کمک میکنیم تا در حوزه تخصصی خود بی رقیب باشید.
مدرسه معماری داخلی آرت کانر
برگزارکننده دوره های معماری داخلی و دکوراسیون
آدرس:گرگان-خیابان 5 آذر- مجتمع هیرکان-طبقه اول - واحد 181
artconnor_com
۰۱۷۳۲۳۳۱۵۱۳