دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | کارگاه رنگ در گرگان | دوره آموزشی رنگ شناسی

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | کارگاه رنگ در گرگان | دوره آموزشی رنگ شناسی

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | ما مجری انواع پروژه های رنگ و کارگاه ساخت رنگ هستیم

رنگ در صنایع بسته بندی

دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶ ق.ظ

به طور کلی رنگ اولین چیزی است که بیننده از بسته بندی درک می کند ،شکل و نوشته به ترتیب بعد از رنگ سبب جذب مشتری می گردند.به همین دلیل رنگ یکی از مهم ترین عوامل انگیزشی در خرید محصول است. با شرکت در دوره های رنگ شناسی بیشتر با مفهوم رنگ آشنا شوید با ما تماس بگیرید.

رنگ در صنایع بسته بندی

نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده به جا از رنگ ها می باشد. به عنوان مثال رنگ سبز بسته به جای استفاده می تواند بیان گر فساد و پوسیدگی و از طرف دیگر می تواند بیان گر طراوت و تازگی باشد.

در انتخاب رنگ محصولات غذایی و نوشیدنی ها علاوه بر توجه به رنگ ماده غذایی می توان با توجه به ویژگی های گروه مصرف کننده از رنگ ها به عنوان ابزاری قدرت مند بهره جست. به عنوان مثال در طراحی جعبه چای های گیاهی می توان از رنگ های ملایم و لطیف که مترادف فرآورده های گیاهی است بهره گرفت.

در مورد چای واقعی می توان با استفاده از زمینه تیره، حس مرغوبیت محصول را در مشتری ایجاد نمود و استفاده از تصاویر مرتبط نوعی تشخص به محصول می بخشد.

ارتباط رنگ بین بسته های یک محصول

گاهی می توان با ایجاد ارتباط بین بسته های یک محصول معنا و مفهوم خاصی را بیان کرد. به عنوان نمونه در طراحی جعبه کفش کودکان با استفاده از رنگ  قوی مانند سبز، زرد و قرمز ارتباطی سرگرم کننده و جذاب زمانی که کنار یکدیگر چیده می شوند ایجاد نمود.

رنگ و انتقال پیام

استفاده مناسب از رنگ سبب انتقال پیام و سهولت پیدا کردن کد کفش در چیدمان مغازه می گردد.  رنگ ها بر روی ساک دستی فروشگاه استفاده شده و  نوارهای رنگی در کنار توضیحاتی در مورد دلایل مواظبت از پاها تأثیر زیبا و مخصوصی بر روی مشتری می گذارد.

کاربرد رنگ در بسته بندی مختلف

اگر چه استفاده از چاپ رنگ ارزشمند است، اما طراحان در برخی موارد دست به انتخابی جسورانه و استفاده از بسته بندی تک رنگ می شوند. به عنوان مثال در مورد فرآورده های ویژه مردانه استفاده از حداقل رنگ می تواند نمایان گر پیامی محکم و مردانه باشد.

مفهوم رنگ ها در بسته بندی

از رنگ های آبی، سبز و زرد به منظور تداعی شادابی و حیات در بسته بندی محصول استفاده می شود. استفاده از این رنگ ها یکی از ساده ترین و گویا ترین روش هایی است که برای نشان دادن خنکی و تازگی در بسته بندی محصولاتی مانند آب معدنی و سبزیجات و میوه ها استفاده می گردد.

به طور مثال استفاده از رنگ آبی قوی و آرام بخش به عنوان رنگ زمینه برای ارائه فرآورده ی اسپری پا بسیار حساب شده به نظر می آید و طراح توانسته با بهره گیری از توانایی رنگ آبی برای القا پاکیزگی و خنکی این حس را به مصرف کننده القا کند.

همچنین استفاده ازرنگ های روشن مانند صورتی روشن و آبی و زرد روشن برای بسته بندی هایی که حاوی محصولاتی لطیف و ملایم بسیار به جا است.

خدمات آرت کانر

مدرسه آرت کانرآمادگی برگزاری دوره های آنلاین و دوره های آفلاین آموزشی در زمینه های دوره روشنایی و نورپردازی اماکن، دوره جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ، دوره جامع فنگ شویی، دروه تابلوهای دکوراتی، دوره تابلوهای دکوراتیو و پتینه، دوره تخصصی دکوراسیون داخلی، دوره تخصصی چیدمان و سبک شناسی را دارد. درمدرسه آرت کانر با بهترین اساتید حرفه ای بیاموزید.

رنگ و تبلیغات صنایع بسته بندی

گاهی برای ایجاد تأثیراتی در تبلیغات و نشان دادن کیفیت عالی می توان در رنگ بندی از مقداری طلایی و یا نقره ای به همراه رنگ هایی متالیک از آبی، قهوه ای، فیروزه ای و خاکستری و خرمایی استفاده نمود.

از این ترکیب بندی ها برای محصولاتی همچون شکلات، عطر و محصولاتی که نیاز به القا قیمت گران دارند به کار برده می شود. در انتها باید خاطر نشان شد در انتخاب رنگ در بسته بندی باید به احساس ناشی از آن بر روی گروه هدف دقت کافی شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی