دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | کارگاه رنگ در گرگان | دوره آموزشی رنگ شناسی

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | کارگاه رنگ در گرگان | دوره آموزشی رنگ شناسی

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | ما مجری انواع پروژه های رنگ و کارگاه ساخت رنگ هستیم

اقامت در خالد نبی

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۸:۴۰ ق.ظ

اقامت در خالد نبی: گلستان مقصدی غیرقابل قبول که می تواند هفته ها شما را سرگرم کند. قبرستان خالد نبی یا قبرستان پیامبر خالد یک زیارتگاه و قبرستان است که در نود کیلومتری شمال شرقی گنبد کاووس و پنجاه و پنج کیلومتری کلاله در استان گرگان واقع شده است. اقامت در خالدنبی کار بسیار دشواری نیست شما می توانید از اتاق هایی که اطراف آن می باشد برای اقامت استفاده کنید و هم می توانید از اقامتگاه های بومگردی خالدنبی استفاده کنید.

خالد نبی کجاست؟

گورستان خالد نبی را می توانید در شش کیلومتری روستای گچی سو و کوه کوه گوگاجه داغ (هفتصد متر بالاتر از سطح دریا) در دره پنج شیر پیدا کنید. طبق سنت شفاهی یوموت ترکمنها ، خالد نبی یک پیامبر پیش از اسلام بود.

قبرستان خالد نبی از یک سازه مستطیل شکل با یک گنبد ، دو ستون فلزی ، برخی از پنجره ها و یک درگاه آهنی ساخته شده است. در این گورستان یک مقبره یک و نیم متری وجود دارد با قطعات کوچک پارچه های رنگی قاب بندی شده است.

اقامت در خالد نبی

در کنار این گورستان ، یک مسجد وجود دارد ، چند اتاق ، یک مخزن ، که به آن لاری با افراد بومی گفته می شود و برخی ساختمان های دیگر.

چوپان عطا ، همچنین به نام عطا چوفون ("پدر شبان") ، حرم دیگری است که کمی دورتر واقع شده است. این سازه مستطیل شکل است ، با یک گنبد فلزی مخروطی و سه پنجره قوسی در چهار دیوار نصب شده است. یک بنای دیگر به شکل درگاه وجود دارد که راهی برای مقبره در داخل این بنا است. دیوارها از بیرون توسط سیمان پوشانده شده است.

زیارتگاه مشابه دیگری در نزدیکی چوپان عطا وجود دارد و نام آن عالم بابا است. یک درخت مقدس را می توان در مقابل عالم بابا یافت. هر دو سازه از لوون ، سنگ محلی ساخته شده است.

اقامت در خالد نبی

قبرستان خالد نبی

در غرب عالم بابا ، قبرستان خالد نبی را می توان در پشته های تپه یافت. مقبره های این قبرستان از سنگ های ایستاده ساخته شده است که دو متر ارتفاع و حتی بیشتر دارند. اگرچه امروز تعداد این مقبره ها کاهش می یابد ، در گذشته بیش از ششصد سنگ ایستاده در چندین مکان پراکنده شده بود.

اگر مقبره متعلق به مرد باشد ، به صورت استوانه یا صلیب است ، اگر مقبره متعلق به زن باشد ، با یک یا دو برجستگی ساخته می شود. اشکال انسانی یا مقبره به شکل سر قوچ وجود دارد. گفته می شود که تاریخ این گورستان به دوران پارینه سنگی برمی گردد.

اقامت در خالد نبی

روستای تمرقره قوزی

تمرقره قوزی روستایی است که بین گنبد کاووس و خالد نبی ، فقط 35 کیلومتری پیش از این گورستان واقع شده است و با چشم اندازی واقعاً چشمگیر احاطه شده است.

اگر می خواهید فرهنگ واقعی روستایی ترکمن را تجربه کنید ، به اینجا بیایید و در کلبه بومگردی ترکمن یورت اقامت کنید و به همراه خانواده ترکمن روزهایی عالی را سپری کنید.

شما می توانید به جاهای دیدنی این روستا بروید و تجربه اسب سواری در دل دشت های مخملی خالدنبی را داشته باشید. به شما قول می دهم که اوقات شگفت انگیزی را داشته باشید. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی