دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | کارگاه رنگ در گرگان | دوره آموزشی رنگ شناسی

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | کارگاه رنگ در گرگان | دوره آموزشی رنگ شناسی

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | ما مجری انواع پروژه های رنگ و کارگاه ساخت رنگ هستیم

الگوی رنگ چیست؟

يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲ ق.ظ

افراد حرفه ای در زمینه تحقیق درباره رنگ ، تجارت مبتنی بر رنگ ، تبلیغات و بازاریابی و رشته های وابسته به آن مانند، طراحی گرافیک ،طراحی لباس و طراحی داخلی و طراحی صنعتی گزینه هایی دارند که بر اساس آن رنگ های موفق در هر ساله را جستجو و پیشنهاد می‌کنند. این پیش‌بینی رنگها به رنگ های مد روز یا الگو های آتی رنگها تعبیر و ترجمه می‌شود.

مثلاً فرش های کرکی نارنجی رنگ دهه ۶۰ میلادی و یخچال های سبزرنگ دهه هفتاد نمونه ای از محصولاتی بودند که رنگ های آن دهه را مشخص می‌کرد. همراه با شرایط جاری اقتصادی و سمت و سوی فرهنگی در بازار تجاری، مذاکراتی که درباره تولیدات می‌شود، درامدهای رسانه‌ای، وضعیت اجتماعی، تصمیماتی که بر اساس بینش روانشناختی درباره الگوی رنگ اتخاذ می گردد از موارد موثر در استفاده از رنگ هستند. انتخاب رنگ برای فروش جزیی در مغازه ها یا فراورده ها و خدمات ،دارای اهمیت حیاتی می باشد.

الگوی رنگ چیست؟

در هر کشور صنعتی، رنگ ، تجارتی بزرگ به شمار می آید. انتخاب رنگ ها که منجر به تغییراتی در بازارهای مصرف می‌شود ، مقوله ای اختصاصی و مهم می‌باشد. سازمانی که دست‌ اندرکار تنظیم رنگ های مد که بر روی صنایع تاثیر می‌گذارد اتحادیه بین المللی رهنمودهای رنگ AICD می باشد که در الکساندریای ایالت ویرجینیا در آمریکا قرار دارد.این سازمان کنفرانس های بین المللی و کارگاه‌هایی را برگزار می‌کند تا از رهنمودهای خود در پیش بینی رنگ مد روز مطمئن شود.

بازوی بازاریابی AICD گروه بازاریابی رنگ بر اساس یک پیش‌بینی سه ساله وقت زیادی برای اجرای طرح و ساخت فرآورده‌های صنعتی کلیدی با رنگ های جدید و مشخص در نظر می گیرد. سازمانی دیگر که اتحادیه رنگ ایالات متحده نام دارد در شهر نیویورک قرار دارد، در پیش بینی رنگ برای مد، طراحی داخلی و صنایع محیطی تخصص دارد. یک پانل هشت تا دوازده نفره متخصص رنگ، سالانه گرد هم می‌آیند که تاثیر جاری مدهای روز را بررسی کنند.

رنگهای مد روز

رنگهای مد روز ارتباط نزدیکی با اقتصاد دارند و در نتیجه اهداف بلند مدت برای ایجاد راهکارهای تبلیغات و بازاریابی را معین می‌کنند. هر وقت یک رنگ جدید یا مجموعه ای از رنگ جدید در بازار پیدا شود تحت تاثیر قرار می گیرند.

رنگ های مد روز قسمتی از واژگان رسانه‌ ها می‌شود و یک پیغام رنگ از طریق تلویزیون و مطبوعات به جهان می فرستند. همچنان که مصرف کنندگان در زندگی روزانه از نظر رنگ راضی می شوند در تحلیل گران به دنبال مجموعه های رنگی هیجان انگیز می روند تا احساسات و نیاز آنها را تحریک کنند. این موضوع اغلب تحت عنوان چیزهای تازه یا مد، سبک و مد تفسیرمی‌شوند.

رنگ های ضعیف

برخلاف طرح های رنگی پر تحرک ، یک طرح ضعیف یا خاکستری کنتراست کمی دارد. رنگ ارغوانی کمرنگ که اختلاطی از ارغوانی ، خاکستری و سفید است ، رنگی ضعف است. وقتی مقدار کمی از خاکستری و سفید به هر ته رنگ شفافی اضافه کنیم، ترکیب ضعیفی به دست خواهیم آورد که مانند سایه های رنگ های آبی و سایه های رنگ های سبز کدر به نظر می رسد.

رنگ ارغوانی کمرنگ وقتی با رنگ مایه ها سایه های رنگی ترکیب می شود بسیار خفه ظاهر خواهد شد و برای بازگرداندن آن به شادابی باید با مکمل اش ترکیب شود یا رنگ مایه اصلی و مایع رنگ به آن اضافه گردد. برای حفظ حال ضعیف این رنگ باید از سایه رنگ ها استفاده شود.

رنگ های حرفه ای

دنیای کار حرفه‌ای رنگ به دقت بررسی و سنجیده می شود. در طراحی لباس و مد، کلمه حرفه ای به رنگ های خاکستری و مایه های رنگ سیاه گفته می شود، زیرا که این رنگ ها فاقد ویژگی و خصوصیات شخصی هستند و در واقع خنثی می باشند. 

اگر چه خاکستری های گرم زمینه موثری برای رنگ مایه های شفاف مانند قرمز، آبی سیر مایل به سبز و نارنجی هستند. طرح های رنگی که اساس آن خاکستری های بدون رنگ است در ترکیب با رنگ های روشن شدید ترکیب های موکد خنثی را به وجود می آورند . خاکستری رنگی کاربردی ولی بدون هیجان است که پیامی جدید را انتقال میدهد.

مدرسه معماری آرت کانر به عنوان تخصصی ترین مرکز آموزش ، در دوره روشنایی و نورپردازی اماکن ، دوره جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ ، دوره تخصصی دکوراسیون داخلی ، دوره جامع فنگ شویی و... با کادری بسیار مجرب در قالب دوره های کوتاه مدت [ ورکشاپ ] و دوره های بلند مدت [ ترمی ] فعالیت دارد .

ما با برگزاری گارگاه های آموزشی حضوری یا آنلاین و محصولات آموزشی به شما کمک میکنیم تا در حوزه تخصصی خود بی رقیب باشید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی