دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | کارگاه رنگ در گرگان | دوره آموزشی رنگ شناسی

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | کارگاه رنگ در گرگان | دوره آموزشی رنگ شناسی

دوره آموزشی جامع رنگ شناسی و کارگاه ساخت رنگ در گرگان | ما مجری انواع پروژه های رنگ و کارگاه ساخت رنگ هستیم

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

بهترین روستاهای گردشگری شمال : معرفی روستاهای گردشگری در شمال که باید حتما سفرکنید؟ چرا دیدن روستاهای شمال هیجان انگیز است ؟ شما تا به حال تجربه سفر به روستاهای ییلاقی شمال را داشته اید؟ بسیاری از روستاهای زیبا در شمال وجود دارند که شاید هرگز نام آنها را نشنیده باشید! اما آنها آنقدر تماشایی هستند که ما به شما پیشنهاد می کنیم بروید و از آنها دیدن کنید. با توجه به اهمیت روستاگردی، ما در این مقاله در مورد بهترین روستاهای شمال صحبت خواهیم کرد که در واقع ارزش دیدن دارد. سپس به ما بپیوندید و با این روستاها بیشتر آشنا شوید!

سوباتان

سوباتان منطقه ای زیبا است که در نزدیکی دریاچه نئور در بین استان شمالی اردبیل و گیلان واقع شده است. زیبایی و آرامش آن هر ساله بازدید کننده های محلی و گردشگران خارجی را به خود جلب می کند ، زیرا آب و هوای خنک آن برای فرار از گرمای تابستان بسیار عالی است.

این منطقه همچنین به دلیل دامپروری مشهور است و از مرغوبترین گوشت و لبنیات ایران را تولید می کند. اواسط بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از سوباتان است. اوایل پاییز نیز یک فصل عالی برای بازدید از این منطقه است. به دلیل هوای سرد آن ، در طول زمستان تعداد کم ساکنان دائمی در این روستا وجود دارد.

بهترین روستاهای گردشگری شمال

ماسوله

یکی از بهترین روستاهای گردشگری شمال که در واقع طرفداران زیادی دارد و شاید کمتر کسی باشد که هنوز به آنجا نرفته باشد ماسوله است. از نظر معماری ، این منطقه در لیست دهکده های پله ای ایران قرار دارد و فضای عاشقانه خاصی را برای بازدید کنندگان خود فراهم می کند.

ماسوله در حدود 60 کیلومتری جنوب غربی رشت و 32 کیلومتری غرب فومن واقع شده است. این روستا در محدوده کوهستان البرز در نزدیکی ساحل جنوبی دریای خزر ، 1،050 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. خود این دهکده در ارتفاع 100 متری تفاوت دارد. محله های مختلف ماسوله: ریحانه بار ، خنج بار ، محله بار ، محله کاسه سر و اسد.

بهترین روستاهای گردشگری شمال

روستای مازیچال

این روستا یکی از جذاب ترین روستاهای شمال ایران است. در ارتفاع 2600 متری بالای دریا قرار گرفته است و نام آن در فهرست روستاهای گردشگری شمال قرار دارد. مازیچال  یکی از معدود مکان های جهان است که می توانید به راحتی ابرها را زیر پاهای خود مشاهده کنید و حتی آنها را در دستان خود لمس کنید.

بهترین روستاهای گردشگری شمال

فیلبند بام مازندران

دهکده فیلبند در استان مازندران یکی از زیباترین مناطق حومه ایران است که شبیه به یک افسانه افسانه ای است. این دهکده در بالای ابرها قرار دارد و شما از تماشای ابرها که در زیر دهکده پخش می شود لذت خواهید برد. وقتی هوا واضح و آفتابی است ، این روستا از آنجا که در بالاترین نقطه منطقه واقع شده است ، منظره ای عالی از اراضی اطراف را نشان می دهد.

تماشای طلوع خورشید و غروب خورشید در اینجا یک تجربه شگفت انگیز است ، به خصوص وقتی که خورشید در ابرها فرو می رود و آنها را با نور شگفت انگیز خود رنگ می کند. آرامش روستا و ریتم کند زندگی ، آن را به یکی از بهترین مکان ها برای فرار از زندگی پر سرعت شهر تبدیل می کند. به دلیل ارتفاع منطقه ، بهترین زمان برای بازدید از فیلبند از اواخر ماه فروردین آغاز می شود و در ماه مهربه پایان می رسد.

بهترین روستاهای گردشگری شمال

جزیره آشوراده

اشوراده بخشی از بندرترکمن و یکی از مکانهای زیبای استان گلستان است که در 25 کیلومتری گرگان واقع شده است. اشورا ده (اهوراده) تنها جزیره ساحل ایران از دریای خزر (خلیج گرگان) با آب و هوای مرطوب و معتدل است و مکانی مناسب برای حیات وحش است (هنگامی که آب دریای خزر سرخ می شود ، به یک شبه جزیره) صادرات خاویار ، اسکله بندر ترکمن و سایر امکانات از جاذبه های این منطقه است.

آشوراده یکی از مناطق اصلی ماهیان خاویاری ، گونه هایی است که خاویار را فراهم می کند. بیش از 40 درصد خاویار ایران در نزدیکی جزیره آشوراده تولید می شود.

روستای زیارت

روستای زیارت در فاصله 12 کیلومتری واقع شده است. در جنوب گرگان و از آب و هوای مرطوب برخوردار است. رودخانه زیارت از شرق این روستا عبور می کند. وجود رودخانه , کوه ها و جنگل اطراف باعث جذابیت این روستا شده است.

مسجد قدیمی و امامزاده عبدالله اماکن مذهبی این مکان هستند. زیارت در دره ای در قسمت شرقی جنگل های بارانی هیرکانیای خزر واقع شده است.  برخی از تپه های اطراف آن توسط گوسفند ، بز و گاو چریده می شوند. در جنوب روستا ، در انتهای جاده خاکی ، آبشار واقع شده که از جاذبه های گردشگری محبوب است.

برای دیدن این همه زیبایی غفلت نکنید و سریعتر به فکر اجاره ویلا در زیارت باشید تا بتوانید با دیدن این همه زیبایی روحی تازه در بدن خود بدمید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۴۲
دوره آموزشی نورپردازی گرگان

اقامت در خالد نبی: گلستان مقصدی غیرقابل قبول که می تواند هفته ها شما را سرگرم کند. قبرستان خالد نبی یا قبرستان پیامبر خالد یک زیارتگاه و قبرستان است که در نود کیلومتری شمال شرقی گنبد کاووس و پنجاه و پنج کیلومتری کلاله در استان گرگان واقع شده است. اقامت در خالدنبی کار بسیار دشواری نیست شما می توانید از اتاق هایی که اطراف آن می باشد برای اقامت استفاده کنید و هم می توانید از اقامتگاه های بومگردی خالدنبی استفاده کنید.

خالد نبی کجاست؟

گورستان خالد نبی را می توانید در شش کیلومتری روستای گچی سو و کوه کوه گوگاجه داغ (هفتصد متر بالاتر از سطح دریا) در دره پنج شیر پیدا کنید. طبق سنت شفاهی یوموت ترکمنها ، خالد نبی یک پیامبر پیش از اسلام بود.

قبرستان خالد نبی از یک سازه مستطیل شکل با یک گنبد ، دو ستون فلزی ، برخی از پنجره ها و یک درگاه آهنی ساخته شده است. در این گورستان یک مقبره یک و نیم متری وجود دارد با قطعات کوچک پارچه های رنگی قاب بندی شده است.

اقامت در خالد نبی

در کنار این گورستان ، یک مسجد وجود دارد ، چند اتاق ، یک مخزن ، که به آن لاری با افراد بومی گفته می شود و برخی ساختمان های دیگر.

چوپان عطا ، همچنین به نام عطا چوفون ("پدر شبان") ، حرم دیگری است که کمی دورتر واقع شده است. این سازه مستطیل شکل است ، با یک گنبد فلزی مخروطی و سه پنجره قوسی در چهار دیوار نصب شده است. یک بنای دیگر به شکل درگاه وجود دارد که راهی برای مقبره در داخل این بنا است. دیوارها از بیرون توسط سیمان پوشانده شده است.

زیارتگاه مشابه دیگری در نزدیکی چوپان عطا وجود دارد و نام آن عالم بابا است. یک درخت مقدس را می توان در مقابل عالم بابا یافت. هر دو سازه از لوون ، سنگ محلی ساخته شده است.

اقامت در خالد نبی

قبرستان خالد نبی

در غرب عالم بابا ، قبرستان خالد نبی را می توان در پشته های تپه یافت. مقبره های این قبرستان از سنگ های ایستاده ساخته شده است که دو متر ارتفاع و حتی بیشتر دارند. اگرچه امروز تعداد این مقبره ها کاهش می یابد ، در گذشته بیش از ششصد سنگ ایستاده در چندین مکان پراکنده شده بود.

اگر مقبره متعلق به مرد باشد ، به صورت استوانه یا صلیب است ، اگر مقبره متعلق به زن باشد ، با یک یا دو برجستگی ساخته می شود. اشکال انسانی یا مقبره به شکل سر قوچ وجود دارد. گفته می شود که تاریخ این گورستان به دوران پارینه سنگی برمی گردد.

اقامت در خالد نبی

روستای تمرقره قوزی

تمرقره قوزی روستایی است که بین گنبد کاووس و خالد نبی ، فقط 35 کیلومتری پیش از این گورستان واقع شده است و با چشم اندازی واقعاً چشمگیر احاطه شده است.

اگر می خواهید فرهنگ واقعی روستایی ترکمن را تجربه کنید ، به اینجا بیایید و در کلبه بومگردی ترکمن یورت اقامت کنید و به همراه خانواده ترکمن روزهایی عالی را سپری کنید.

شما می توانید به جاهای دیدنی این روستا بروید و تجربه اسب سواری در دل دشت های مخملی خالدنبی را داشته باشید. به شما قول می دهم که اوقات شگفت انگیزی را داشته باشید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۴۰
دوره آموزشی نورپردازی گرگان

روستای زیارت | یک روستا پر از جاذبه های ناشناخته: روستای گردشگری زیارت با ارتفاع 1000 متر از سطح دریا ، در دامنه دو کوه کوهستانی و جنگلی واقع شده است. این روستا با آب و هوای مطبوع به عنوان یک منطقه تابستانی در نظر گرفته شده است. آب و هوای این منطقه در تابستان سرد و در زمستان سرد است. روستای زیارت یکی از بهترین مقاصد سفر تابستانی به شمال است و با اجاره ویلا در زیارت می توانید بهترین خاطرات سفر را برای خود رقم بزنید. روستای زیارت در همه فصول سال چیزی در آستین خود برای نشان دادن دارد پس از این همه دیدنی غافل نشوید.

اجاره ویلا در زیارت

در گذشته گردشگرانی که به دهکده زیارت سفر می کردند خانه های اهالی روستا را اجاره می کردند ، اما با احداث هتل و ویلاهای اجاره ای در این روستا ، گردشگران دارای مکان مناسب برای اقامت هستند. در این روستا شما میتوانید انواع ویلاهای اجاره تک خواب, دو خواب و یا حتی خانه های سنتی بی نظیری را برای اقامت رزرو کنید.

روستای زیارت

قیمت اجاره ویلا در زیارت

برای خیلی ازمسافرها هزینه اقامت خیلی مهم است اما در روستای زیارت به محض ورود شما تابلوهایی که روی آن نوشته اجاره ویلا در زیارت را به وفور خواهید پس نگران اقامت در این روستا نباشید. قیمت اجاره ویلا در زیارت از شبی 150 تومان تا شبی 700 هزار تومان می باشد که این اختلاف قیمت به دلیل امکانات و محل قرار گیری ویلا می باشد.

در روستای زیارت به دلیل چشم انداز زیبایی که دارد طبقات بالاتر و یا ترجیحا ویلا و آپارتمان های مبله ای که دارای تراس با ویوی خوبی باشند مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند. تمام جذابیت های این روستا را می توان از تراس یک ویلای بی نظیر در روستا دید.

روستای زیارت

بومگردی در زیارت

اما اگر از آن دسته از مسافرانی هستید که علاوه بر زیبایی آداب و رسوم و فرهنگ مردم منطقه برای شما مهم است می توانید اقامتگاه بومگردی خانه دوست را رزرو کنید. اینجا شما می توانید بوی روستا , نان تنوری و غذاهای محلی زیارت را امتحان کنید و زمانیکه از این همه زیبایی لذت بردید خود را بر روی زمین و دوشک دست دوز با لحاف و ملافحه های گل گلی رها کنید. اینجا شما طعم زندگی را خواهید چشید.

روستای زیارت

اجاره خانه روستایی در زیارت

خانه های قدیمی و سنتی همیشه یادآور خانه پدربزرگ و مادربزرگ است پس چه بهتر خاطرات شیرین گذشته همراه سفر شما باشد. پیشنهاد می کنم خانه سنتی بهرام را رزرو کنید که با حیاط زیبایی که دارد شما می توانید بوی طبیعت را استشمام کنید.

روستای زیارت

روستای زیارت کجاست؟

روستای زیارت با ارتفاع 1563 متر از سطح دریا ، در 17 کیلومتری جنوب شهر گرگان واقع شده و در واقع بین دو پای کوهی و جنگلی کوه قرار دارد. روستای زیارت از طریق منطقه جنگلی و دلپذیر ناهارخوران در 4 کیلومتری جنوب شهر گرگان قابل دسترسی است.

منطقه ناهارخوران مجموعه ای از فضاهای جنگلی در نزدیکی جاده ، ساحل رودخانه و امکانات شهری و توریستی را شامل می شود. این مجموعه با موقعیت جغرافیایی ویژه ، در دو کوه کوهستانی شیب دار قرار دارد و به همین دلیل از آب و هوای مطلوبی برخوردار است و مورد توجه تعدادی از گردشگران از مناطق مختلف است.

روستای زیارت

درختان بسیار بلند جنگل باستانی به همراه امکانات توریستی در منطقه ناهارخوران ، مکان تفریحی با چشم اندازهای باشکوه را فراهم کرده اند که نه تنها مردم گرگان بلکه افراد زیادی را در طول کل سال بویژه بهار و تابستان به خود جلب می کند. به همین دلیل گاهی اوقات مسافران ترجیح می دهند که اجاره سوئیت درناهارخوران را برای اقامت انتخاب کنند.

جاده پر پیچ و خم در جنگل به روستای زیارت پس از ناهارخوران آغاز می شود. و با پایان یافتن جاده ، یک پیاده روی دلپذیر و کوتاه را در طبیعت دست نخورده و جنگل های آنجا طی می کند تا به دهکده زیارت برسد.

روستای زیارت

این روستا علیرغم اینکه در نزدیکی منطقه ای با آب و هوای معتدل قرار دارد ، به دلیل هوای معتدل و در زمستان به دلیل پوشیده از برف ، در تابستان به دلیل داشتن هوای معتدل و در زمستان از مناطق جذاب برای گردشگران و مسافران است.

جاذبه های گردشگری در زیارت

این روستا با جاذبه های گردشگری مانند امامزاده عبدالله ، آبگرم با خواص درمانی ، آبشارزیارت ، خانه های سنتی ، کوه های بلند و سرسبز و غیره ، به عنوان یکی از 10 روستا با ارزشهای تاریخی  ایران معرفی شده است.

بافت تاریخی روستای زیارت متعلق به دوره های قاجار و پهلوی است. بافت خانه های سنتی این روستا ویژگی اصلی روستا است که در آن از هر حیاط هر خانه به عنوان راه رفت و آمد روستا استفاده می شود. همچنین رنگ دیوارهای خانه و باستانی آن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستای زیارت است. طول عمر  ​​مردم این روستا به دلیل زندگی طبیعی و استفاده از غذاهای جنگلی بیشتر از مردم عادی است.

معماری خانه های روستای زیارت

از نظر معماری خانه های این روستا با سقف های پوشیده از گل ، معماری زیبای داخلی آنها و سطوح بیرونی بسیار پر زرق و برق هستند. یکی از نکات جالب در مورد خانه های این روستا این است که حیاط خانه ها مسیرهایی را ایجاد می کند.

روستای زیارت

به عبارت دیگر ، فضای باز خصوصی خانه ها همان مسیری در روستا است که در آن می توان به اجاق های سنتی ، شیر آب ، حوضچه های کوچک و انبارها توجه کرد. با این حال ، این نوع قدیمی از معماری در برخی از قسمت های روستا که ساختمان هایی با معماری شهری در آن یافت می شود تغییر کرده است.

آبشار روستای زیارت

آبشار زیارت ، در 5 کیلومتری جنوب روستا و 19 کیلومتری جنوب شهر گرگان ، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی منطقه است. در این منطقه دو آبشار وجود دارد که از ارتفاع 15 متر به یک استخر طبیعی سرازیر می شوند.

در منطقه نزدیک به آبشار ، به دلیل ریختن آب از ارتفاعات ، قطرات در هوا دیده می شود. به دلیل رطوبت نسبتاً زیاد ، سنگها با خزه و گلسنگ پوشانده شده اند. چنین گشت و گذارهای طبیعی گردشگران و مسافران را به سمت این روستا جذب کرده است.

روستای زیارت

علاوه بر این ، رودخانه زیارت از حاشیه شرقی روستا جاری است و در طول سفر 40 کیلومتری آب مورد نیاز روستائیان را تأمین می کند. ساحل رودخانه ، کوهستان ها ، دره ها و جانوران از جاذبه های طبیعی در مجاورت این روستا است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۳۹
دوره آموزشی نورپردازی گرگان